avocado on a dark wood background. tinting. selective focus

W cotygodniowym pędzie i natłoku obowiązków przygotowywanie zdrowych i pożywnych posiłków może przysparzać nam nieco problemu, ale od czego jest weekend. Niedziela sprzyja kulinarnym wyzwaniom i jest idealnym dniem na stworzenie pysznego i niebanalnego dania.

Gotowanie sprawia nam przyjemność i jest czynnością, która nie tylko nas uszczęśliwia, ale także pozwala nieco poeksperymentować w kuchni. W związku z tym, że mamy okazje trochę podróżować i delektować się smakami świata, staramy się tworzyć wyjątkowe posiłki, które nie tylko zaspokoją nasz apetyt, ale także wpiszą się na długo na listę naszych ulubionych przepisów. Czerpanie inspiracji z kuchni całego świata oraz wplatanie ich w codzienne posiłki jest czymś rewelacyjnym i urozmaica nasze menu. Trochę rozpusty jeszcze nikomu nie zaszkodziło stąd bez wyrzutów sumienia zapraszamy na śniadanie, gdzie w roli głównej występuje awokado.

Kilka słów na temat tego owocu, wypada powiedzieć. Mimo, że posiada w sobie dużą zawartość tłuszczu (najwięcej ze wszystkich owoców) to jego spożywanie ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Awokado jest bowiem bogate w witaminy grupy B oraz witaminy C, E, A, – silnych przeciwutleniaczy, które mają działanie przeciwnowotworowe. Co więcej, duża zawartość  potasu w tym owocu reguluje pracę układu nerwowego, pracę serca oraz ciśnienie krwi.

Chyba, nie trzeba Was dłużej namawiać do jego skosztowania ? Polecamy go przede wszystkim sportowcom, którzy w weekendowe poranki „wypuszczają” się na dłuższe wybiegania bądź mają w planach mocniejsze jednostki treningowe. Jest to idealne źródło energii i składników odżywczych.

Ale do rzeczy 🙂

Przepis na niedzielne śniadanie czyli…Awokado zapiekane z jajkiem, pomidorkami koktajlowymi, papryką i mozzarellą…skropione sokiem z cytryny i miodu oraz garścią ziaren słonecznika.

 

Do przygotowania będzie nam potrzebne:

– awokado (dojrzałe),

– dwa jajka,

– pomidorki koktajlowe (gałązka),

– papryka,                                                                                                                                  

– mozzarella,

– ziarna słonecznika,

– szczypior + pietruszka (do dekoracji)

– sól, pieprz,

– sok z cytryny i łyżeczka miodu (sos).

 

KROK 1

Myjemy awokado, kroimy na pół i delikatnie wyjmujemy pestkę. We wgłębienie (po pestce) wbijamy żółtko i odrobinę białka. Umieszczamy awokado w formie do pieczenia, bądź w żaroodpornym naczyniu i dorzucamy pokrojone pomidorki koktajlowe oraz paprykę. Doprawiamy wszystko solą i pieprzem. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i pieczemy wszystko
ok. 15 minut (danie jest smaczniejsze, jeżeli żółtko pozostaje miękkie, płynne).

KROK 2

Ok. 3 minuty przed zakończeniem pieczenia umieszczamy plasterki mozzarelli na wierzchu awokado. Upieczone awokado przekładamy na talerz wraz z pomidorkami i papryką.

KROK 3

Gotowe awokado skrapiamy sokiem z cytryny i miodu oraz dekorujemy pietruszką i szczypiorkiem. Na koniec posypujemy ziarnami słonecznika.

DSC04371

 

Smacznego!