DSC02341

Zima za pasem . . . dni są coraz krótsze i chłodniejsze. Dla zmarźluchów mamy coś przepysznego !!! Zupa idealna na zimowe dni, dla wszystkich którzy cenią sobie wyrazisty smak i aromat…dla tych którzy lubię zjeść smacznie oraz  przyjemność sprawia im delektowanie się bogactwem przypraw… Zupa, która dostarcza mnóstwo energii, rozgrzewa i ma w sobie dużo białka pochodzenia roślinnego. Idealna po ciężkim treningu, perfekcyjnie zaspokaja głód, a co najważniejsze dostarcza nam odpowiednią porcję węglowodanów.

ActionTwins są wielkimi fankami zup . . . coś ciepłego, bogaty smak warzyw, przypraw i dodatków sprawia, że nigdy nie mamy ich dość! Mogą stanowić wyśmienity posiłek w  pracy, w podróży, po starcie, kolejnym plusem jest fakt, że można je łatwo  przechowywać. Mają w sobie mnóstwo witamin i świetnie smakują! A co najważniejsze są szybkie w przygotowaniu i niedrogie.

 

DSC02334

 

Lista zakupów:

– sucha czerwona soczewica (2 szklanki – 360 g), opcjonalnie zielona soczewica
– 3 średnie pomidory
– szklanka soku pomidorowego (250 ml), lub przecier pomidorowy (1 łyżeczka)
– 3 marchewki, pokrojone w plasterki
– ziemniaki, pokrojone w kostkę
– 1 cebula, pokrojona w piórka
– 1 pietruszka, pokrojona w plasterki
– 2 łyżki oliwy (20 g)
– 4 łyżki wiórków kokosowych
– 1 łyżka nasion czarnej gorczycy
– 1 łyżka mielonych nasion kuminu
– łyżeczka mielonych nasion kolendry
– łyżeczka kurkumy
– przyprawy: sól,  pieprz, czosnek, papryka – według uznania

Sposób przygotowania:

Krok nr 1:

W garnku rozgrzewamy oliwę i lekko podsmażamy cebulę, do momentu aż będzie miękka. Dodajemy marchew i pietruszkę. Dodajemy nasiona gorczycy oraz mielone przyprawy i wiórki kokosowe.W momencie, kiedy warzywa zmiękną, całość zalewamy wrzątkiem tak, aby przykryć warzywa i gotujemy przez 10 minut.

Krok nr 2:
Soczewicę przepłukujemy na sicie pod bieżącą wodą (zimną).  Następnie dodajemy do gotujących się warzyw. Gotujemy 25 minut,  do momentu kiedy soczewica będzie prawie miękka.  W międzyczasie dorzucamy ziemniaki. Sparzone pomidory, obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Kiedy wylądują w garnku kontynuujemy gotowanie przez następne 10 minut (pod przykryciem).

Krok nr 3:
Następnie dodajemy sok pomidorowy lub łyżeczkę przecieru pomidorowego. Doprawiamy według uznania  (sól, pieprz, czosnek, kumin itp.). Gotujemy przez kolejne  5 min tak, aby soczewica zupełnie zmiękła, a zupa zgęstniała. Żeby uniknąć przywierania zaleca się stopniowe dolewanie gorącej wody. Nie powinna być jednak zbyt wodnista, konsystencją powinna przypominać gulasz.

Jeżeli ktoś jest fanem wiórek kokosowych i chce nadać daniu trochę finezji, zaleca się dodanie ich tuż przed podaniem.

Smacznego!!!

*Inspiracja pochodzi z książki : „Kuchnia dla biegaczy”, V. Domaradzka, R. Zakrzewski, D. Parol